Griekse en Latijnse cultuur

dinsdag 26 januari 2021
a

Grieks, klas 2

Wat voor opdracht: ontwerp een bordspel rond een mythologisch thema.

Wat leren de leerlingen: zich verdiepen in Griekse mythologie, vragen formuleren over mythologie, taal en woorden.

Officiële leerdoelen:

  1. De leerling kan zijn kennis over de Griekse taal (grammatica (naamvallen, werkwoord, etc), woordsoorten, moeilijke woorden, Nederlandse woorden die afgeleid zijn van Griekse) en mythologie toepassen in een (creatieve) spelvorm.
  2. De leerling leert (meer/beter) de Griekse taal en mythologie door het spel van andere groepjes te spelen
  3. De leerling leert door te discussiëren over onderwerpen voor vragen en vraagstellingen en de (creatieve) uitwerking van de opdracht een goede bijdrage te leveren aan de samenwerking in een team.

Hoe vinden de leerlingen deze opdracht: héél leuk!

GLC/Griekse en Latijnse Cultuur

Wat voor opdracht: bestuderen en tekenen van klassieke bouwelementen. Tijdens een stadswandeling het fotograferen van gevels etc.

Wat leren de leerlingen: herkennen van bouwkundige details die gekoppeld worden aan verschillende cultuurperioden (Klassieke tijd, Renaissance, Barok, Classicisme) in het hedendaagse stadsbeeld.

Hoe vinden de leerlingen deze opdracht: bewuster kijken leidt tot meer waardering.

a