Frunst

dinsdag 26 januari 2021
a

Notre meubel est une chaise douce.

Notre chaise est pour des gens qui veulent se détendre, alors pour tous les âges.

C'est fait de tissu, de bois et de mousse.

Nous sommes inspirés par l'artiste Yayoi Kusama.

Nous avons traité le mouvement artistique, Polka Dots, dans notre chaise.

C'est visible par les Polka Dots sur notre chaise.

Quand vous vous asseyez sur la chaise, vous pouvez câliner avec elle. Elle est très unique! Et elle apporte une atmosphère joyeuse.

C'est la chaise parfait pour vous!

Bij het leren van de Franse taal streven wij er naar om ook culturele aspecten aan bod te laten komen, zodat leerlingen alles wat zij leren, in context kunnen plaatsen. Dit uit zich in zowel aparte opdrachten/projecten, als in kleine elementen doorlopend in een jaarlaag.

Onderbouw

  • De leerlingen maken kennis met het Franse schoolsysteem, regels en schoolgewoonten. Ze vergelijken dit met hun eigen schoolleven en kijken naar de positieve en negatieve kanten van ieder land als het gaat om 'naar school gaan'.

  • Ze maken kennis met Franse producten en de verschillende eetgewoonten in Frankrijk. Als project hierbij verdiepen ze zich in een Frans product/gerecht en maken zij hier een reclamefilmpje bij.
  • De leerlingen verdiepen zich in Frankrijk als (vakantie)land en besteden hierbij ook aandacht aan andere Franstalige landen/streken. Ze geven hier een presentatie over met poster.

  • De leerlingen leren meer over de sociale interactie in Frankrijk, zoals de beleefdheid en het begroeten van elkaar.

  • In de derde klas is er een samenwerking met het vak kunst. Bij kunst ontwerpen en maken de leerlingen een 'design-object". Als dit voltooid is presenteren ze hun object met beelden èn in het Frans in de Franse les.

Bovenbouw

  • De leerlingen presenteren een Franstalig liedje of een schilderij naar eigen keuze, waarbij ze ingaan op de betekenis/boodschap, stijl, achtergrond, technieken, artiest e.d.
  • De leerlingen lezen een artikel uit een Frans tijdschrift en maken een presentatie van het onderwerp.
  • Er wordt gewerkt met korte nieuwsfragmenten, documentaire(s) en/of series om de actualiteit, culturele kennis en woordkennis te vergroten. Zoals een documentaire over de aanslag in Parijs.
a